نخهای وارداتی بی کیفیت تیشه به ریشه صنعت فرش می زند
 پایگاه اینترنتی هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
خسروی سهل آبادی‌:
 
نخهای وارداتی بی کیفیت تیشه به ریشه صنعت فرش می زند
 
نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس با بیان اینکه گمرک در خصوص جلوگیری از واردات بی رویه ابریشم نظارت لازم را ندارد، گفت: واردات بی رویه نخهای بی کیفیت علاوه بر تعطیلی کارگاه های نخ کشی و بیکاری هزاران نفر، تیشه به ریشه صنعت فرش می زند.
نخهای وارداتی بی کیفیت تیشه به ریشه صنعت فرش می زند

ابولقاسم خسروی سهل آبادی در گفت و گو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر اینکه به علت بی تدبیری دولت در خصوص صنعت ابریشم  تاکنون برای پیشگیری از واردات غیرضروری نخ اقدامی صورت نگرفته است، افزود: در شهرستان تربیت حیدریه  2 هزار کارگاه با اشتغالزایی 7 هزار نفر ، 75 درصد پیله های خریداری شده  را به نخ ابریشم تبدیل می کردند که متاسفانه طی 5 سال گذشته و به علت بی تدبیری مسئولان  اکثر این واحدهای اقتصادی تعطیل شده اند.

نماینده مردم تربت حیدریه٬ مه ولات و زاوه در مجلس  شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه علی رغم تاکید بر شعار حمایت از تولید ملی و حماسه اقتصادی، کارگاه های نخ ابریشم کشی تربت حیدریه از این حمایتها محروم هستند، افزود: در حال حاضر فقط 500 کارگاه  ابریشم کشی در تربت حیدریه  در زمینه تولید نخ  فعالیت می کنند که اگر دولت برای جلوگیری از واردات بی رویه  ابریشم  اقدامی نکند  این کارگاه ها نیز ورشکسته خواهند شد.

با بیان اینکه به دنبال تعطیلی 2هزار کارگاه ابریشم کشی 5 هزار نفر از کار بیکار شده اند گفت:  در حالی که طی چند سال گذشته بر شعار حمایت از تولید ملی و حماسه اقتصادی تاکید می شود متاسفانه علی رغم فعالیت کارگاه های باقیمانده و تولید نخ ابریشم با کیفیت توسط آنها به دلیل بی توجهی دولت  واردات نخ بی کیفیت  همچنان ادامه دارد و  500 واحد باقیمانده  در آستانه ورشکستگی هستند.

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  با اشاره به اینکه،  دولت نسبت به تولیدات داخل حمایت و توجه لازم را ندارد، تصریح کرد:  متاسفانه از سوی گمرگ و وزارت صنعت و معدن  نظارت و برخورد قانونی لازم  برای  جلوگیری از واردات بی رویه ابریشم که تولید نخهای بی کیفیت را به دنبال داردصورت نمی گیرد.

خسروی سهل آبادی افزود:  انتظار داریم  دولت همانند سایر کالاها وصنایع که وقتی تشخیص می دهد درحال ورشکستگی و تعطیلی هستند، دخالت کرده ونظارت لازم را انجام می دهد ، در خصوص صنعت ابریشم  هم حمایت لازم را داشته باشد.

 نماینده مردم تربت حیدریه٬ مه ولات و زاوه در مجلس گفت: درباره ساماندهی صنعت ابریشم و جلوگیری از واردات بی رویه این کالا  تذکرهای مکرر به رئیس جمهور،  وزرای جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و  گمرک داده شده است اما نمی دانم چرا هیچگونه اقدام و نظارتی  صورت نمی گیرد.

خسروی سهل آبادی با تاکید بر کیفیت نامطلوب پیله های ابریشم وارداتی هشدارداد و گفت:علاوه بر تعطیلی کارگاه های ابریشم کشی و بیکاری هزاران نفربراثر واردات بی رویه ابریشم این نخهای بی کیفیت تیشه به ریشه صنعت با ارزش فرش خواهد زد.

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:  نخهای بی کیفیت که عمدتا  از ارمنستان، آذربایجان و جمهوری حاشیه شوری سابق وارد می شود  به صنعت فرش آسیب  زده  و در درازمدت این صنعت را دچارمشکل  خواهند کرد.

نماینده مردم تربت حیدریه٬ مه ولات و زاوه در مجلس بااعلام نارضایتی از  نظارت ضعیف گمرک بر واردات ابریشم خواستار ورود جدی دولت به این حوزه شد و تصریح کرد: برای نجات کارگاه های نخ کشی باقی مانده و حفظ صنعت فرش دولت باید  با بکارگیری تدابیرلازم جلوی واردات بی رویه ابریشم  را بگیرد./





تاریخ: دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 39
بازدید دیروز : 19
بازدید هفته : 60
بازدید ماه : 405
بازدید کل : 110144
تعداد مطالب : 501
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

آدرس دفاتر ارتباطات مردمی استاد خسروی :

دفتر تهران : تهران ، میدان بهارستان ، ساختمان مجلس شورای اسلامی - دفتر نمایندگان - طبقه سوم - اتاق شماره 316 تلفن : 33523901- نمابر : 33503294

دفتر شهرستان : تربت حیدریه خیابان کاشانی - بین کاشانی 8 و 10 ، جنب بانک ملی ، پلاک 160 ، طبقه فوقانی تلفن : 2235113 - 0531 نمابر : 2235114 - 0531

شهرستان زاوه - دولت آباد - خیابان امام رضا - بین امام رضای 32 و 34 تلفن : 3725560 - 0532

شهرستان مه ولات - فیض آباد - خیابان شهیدبهشتی - شهیدبهشتی 45 تلفن : 6727870 - 0532


لطفا نظرات ،پیشنهادات و انتقادات خود را با ما درمیان بگذارید- با تشکر مدیر سایت